Консультативтік пункт ата-аналар үшін.
Логопед, психолог мамандары және тәрбиешілер
бала тәрбиелеу бағытында кеңес береді.
Отбасы жағдайында тәрбиеленіп жатқан балалардың ата-аналарына (заңды өкілдеріне) және балаларға арналған консультациялық пункт туралы ереже
1.1.Осы Ереже «Әсем-Ай» Экологиялық балабақшасы МКҚК жұмыс істейтін Консультациялық пункттің қызметін реттейді.
1.2. Консультациялық пункт мектепке дейінгі тәрбиелеу және білім берудің жалпы білім беру бағдарламасын іске асыратын ұйымның құрылымдық бөлімшесі болып табылады.
1.3. Консультациялық пункт отбасына мектепке дейінгі жас шамасындағы балаларды тәрбиелеу мен дамытуда көмек көрсету нысандарының бірі болып табылады.
1.4. Консультациялық пункт балабақшаның тәрбиеленушілері болып табылмайтын 2 айдан бастап 7 жасқа дейінгі жас шамасындағы балаларға және олардың ата-аналарына (заңды өкілдеріне) құрылады.
2. Консультациялық пункттің мақсаттары мен міндеттері
2.1 Консультациялық пункт отбасылық және қоғамдық тәрбиелеудің біртұтастығы мен сабақтастығын қамтамасыз ету, ата-аналарға (заңды өкілдеріне) психологиялық-педагогикалық көмек көрсету, білім беру мекемесіне қатыспайтын балалардың тұлғалық жан жақты дамуына қолдау көрсету мақсатында құрылады. 2.2. Консультациялық пункттің негізгі міндеттері:
*балабақшаға қатыспайтын балаларды дамытуға жағдайларды қамтамасыз етуде ата-аналарға (заңды өкілдерге) жан жақты көмек көрсету;
*мектепке дейінгі жас шамасындағы балаларды тәрбиелеу, оқыту және дамытудың әртүрлі мәселелері бойынша ата-аналарға (заңды өкілдеріне) консультациялық көмек көрсету;
*МДҰ қатыспайтын мектепке дейінгі жас шамасындағы балаларды әлеуметтендіруде жәрдем көрсету;
*МДҰ қатыспайтын мектепке дейінгі жас шамасындағы балалардың тәни, психикалық және әлеуметтік дамуындағы әртүрлі ауытқуларының профилактикасын жүргізу болып табылады.
3. Консультациялық пункттің қызметін ұйымдастыру
3.1. Консультациялық пункттің қызметін ұйымдастыру және жалпы басшылық білім беру ұйымының басшысына жүктеледі.
3.2. Консультациялық пункт мектепке дейінгі ұйымның басшысының бұйрығымен бекітілген жұмыс кестесіне сәйкес жұмыс істейді.
3.3. Басшы Консультациялық пункттің жұмысын ұйымдастырады, соның ішінде:
-ата-аналарға (заңды өкілдеріне) арналған дәрістер, теориялық және практикалық консультациялар, ата-аналардың (заңды өкілдердің) сұрауы бойынша жеке және топпен консультациялар ұйымдастыру.
- Консультациялық пункт ұсынатын қызметтерге үйдегі мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелейтін отбасыларының сұранысын зерделеу;
- Отбасының сұраныстарының негізінде әзірленетін және мектепке дейінгі ұйымның әдістемелік кеңесімен келісілетін Консультациялық пункттің жылдық жұмыс жоспарын бекіту, оның орындалуын бақылау;
- Консультациялық пункт мамандарының функционалдық міндеттерін айқындау;
- бұқаралық ақпарат құралдары арқылы мектепке дейінгі ұйымдағы Консультациялық пунктінің жұмысы туралы халықты қосымша ақпараттандыруды қамтамасыз ету.
3.4. Консультациялық пункт мынадай мәселелер бойынша ата-аналарға (заңды өкілдеріне) консультациялық көмекті жүзеге асыра алады:
*МДҰ қатыспайтын мектеп жасына дейінгі балаларды әлеуметтендіру;
*балалардың жас шамасына қарай, психофизикалық ерекшеліктері;
*мектепке оқуға дайындығы;
* МДҰ қатыспайтын мектепке дейінгі жас шамасындағы балалардың тәни, психикалық және әлеуметтік дамуындағы әртүрлі ауытқуларының профилактикасы;
*білім беру бағдарламаларын таңдау;
*ойын қызметін ұйымдастыру, лекотека жұмысы;
*балалардың тамақтандыруын ұйымдастыру;
*үйде балаларды шынықтыру және сауықтыру үшін жағдай жасау; *отбасының әртүрлі санатарынан балаларды әлеуметтік қорғау.
3.5. Отбасына көмек көрсету мақсатында Консультациялық пункт мамандары әңгімелесу, диагностикалық зерттеу жүргізу, балаларды бақылауды ұйымдастыру және т.б. нысанда қосымша ақпарат алу бойынша жұмыстарды жүргізе алады.
3.6. Консультациялық пунктте ата-аналармен (заңды өкілдерімен) жұмыс әртүрлі нысандарда жүргізіледі: топтық, жеке.
3.7. Ата-аналарға (заңды өкілдеріне) психологиялық-педагогикалық көмекті ұйымдастыру мынадай мамандардың интеграциясының негізінде қалыптасады: тәрбиеші, педагог психолог, логопед мұғалім, медицина қызметкері және басқа да мамандар.
3.8. Ата-аналарға (заңды өкілдеріне) консультация беруді бір мезгілде бір немесе бірнеше маман жүргізе алады.
3.9. Консультациялық пункттің қызметін бекіту үшін мынадай құжаттаманы жүргізу қажет:
- МДҰ-да Консультациялық пункт туралы ереже;
-үй жағдайында тәрбиеленетін мектеп жасына дейінгі балалардың және олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің) Консультациялық пунктке қатыс журналы;
- Консультациялық пункттің жұмыс жоспары;
- Консультациялық пункттің жұмыс графигі;
- Консультациялық пункттің бір жылы жұмысының талдауы;
- МДҰ мен балалардың ата-аналары (заңды өкілдерінің) арасындағы келісім;
- мектепке дейінгі ұйымға қатыспайтын АКП балаларының тізімі.
4. Тараптардың құқықтары мен міндеттері
4.1. Консультациялық пункттің мамандары:
* ата-аналар арасында педагогикалық білімін белсенді түрде қолдануға; *отбасына балаларды тәрбиелеуде практикалық көмекті жүзеге асыруға;
* ата-аналарды АКП қызметіне тартуға міндетті;
4.2. Ата-ана міндетті:
*консультациялық пункттің жұмыс режимін сақтауға;
*АКП мамандарының ұсыныстарын орындауға міндетті.
4.3. АКП мамандарының:
* тұлғалық - бағдарланған тәсілдердің негізінде балалармен сабақ бағдарламасын әзірлеуге;
*жұмыста қажетті әдістемелік әдебиет пен құралдарды пайдалануға;
*АКП жұмыс жоспарын құруға;
*ата-аналарды балалармен жұмыста белсенді қатысуға тартуға;
*балалармен және олардың ата-аналарымен жұмыс істеу үшін бағдарламаны және әдістемелік құралды таңдауға құқығы бар.
4.4. Ата-ана құқығы:
*АКП жұмысына қатысуға;
*МДҰ базасындағы Консультациялық пунктке келуге;
*баланы тәрбиелеу мен білім беруде қажетті көмек алуға;
*ұсыныстар беруге, АКП жұмысы бойынша ұсынымдармен сөз сөйлеуге құқығы бар.
Коньки тебуге үйренудің неше жастан бастауға болады
Балаңызды конькиге 3 жастан тұрғызуға болады. Балақайлар коньки тебуге 3-5 жас аралығында дайын болады. Бірақ бұл үшін сіздің де, балаңыздың да шыдамдылық танытқаны абзал.
Бала конькиге енді тұрған кезде қайта-қайта құлайды. Сондықтан коньки тебуді ғана емес, өзіне зақым келмейтіндей құлауды да үйретуіңіз керек.
Балаға коньки тебуді үйреткен кезде есіңізде болар ережелер:
1. Қауіпсіздігі мен қорғанысына мән беріңіз. Шынтағын, тізесін қорғайтын құралдар, бастапқыда шлем алып қойсаңыз да, артық етпейді.
2. Ыңғайлы, дұрыс коньки таңдау. Коньки аларда өскен сайын киер деп, 2-3 өлшемге үлкенін алуға болмайды. Баланың конькиі аяғына шап-шақ болуы тиіс.
3. Киіміне мән беріңіз. Бала конькиге енді тұрған кезде жиі құлайды, мұзда жатады. Сондықтан үстіне жылы комбинезон, қолына су өтпейтін қолғап кигізу керек.
Конькимен сырғанау мектеп жасына дейінгі балалардың дене белсенділігін ынталандырады, олардың денсаулығын және жалпы дене шынықтыруын жақсартады. Ауада жүйелі түрде орындалатын қозғалыстар тыныс алу мүшелері мен тыныс алу бұлшықеттерінің дамуына қолайлы өзгерістерге әкеледі. Конькимен сырғанау кезінде бірдей қимылдар бірнеше рет қайталанады, бір және екі тіректі сырғанау өзгерген кезде аяқ бұлшықеттерінің кернеуі мен релаксациясы үнемі ауысып отырады, бұл аяқтың доғасын нығайтуға жақсы әсер етеді.
Вестибулярлық аппараттың тұрақтылығы едәуір артады, тепе-теңдік сезімі артады, бұлшықет кернеуі дұрыс бөлінеді.
Конькимен сырғанау – бұл серпілуден, сырғанау кезінде конькиді дұрыс орнатудан, тепе-теңдікті сақтаудан тұратын күрделі қозғалыс түрі. Конькимен сырғанау қимылдарының күрделілігі шектеулі тірек алаңында мұз үстімен сырғанау кезіндегі қозғалыс әрекетінің өзара байланысы мен жалпы ырғағына байланысты. Олар балаларға спорттық жаттығулардың бұл түрін 5 жастан бастап үйрете бастайды.
Алғашқы сабақтарды үй ішінде өткізген жөн: конькиді етікпен қарап, киіп көріңіз, аяқ киімнің бауын байлап көріңіз. Шілтер кең, садақ байланатындай етіп, ұштары тым ұзын болып қалмайтындай етіп дұрыс ұзындықта болуы керек. Аяғыңызды көтергенде, аяғыңыз қатып қалмас үшін, саусақтарыңызбен мықтап байлауды үйреніңіз. Балалар конькимен жүгірушінің дұрыс орналасуын бірден игере бермейді – аяқтары сәл бүгіліп, денесі алға еңкейіп, арқасы мен иығы босаңсыған. Тұрақты қалыпта аяғыңызды тік ұстауға үйреніңіз. Еден мен конькиді бүлдірмеу үшін жабық жаттығуларды резеңке төсеніште, трассада немесе конькидің қақпағын шешпей орындау керек. Бала аяқ киім мен конькиге үйреніп алғаннан кейін, қарда, сосын мұзда жүріңіз. Мұздағы алғашқы қадамдардан бастап дұрыс құлауды үйреніңіз: бүйіріңізде, басыңызды кеудеге бүгіп немесе "балықпен" алға - қолыңызды созып, асқазаныңызда мұз үстімен сырғанаңыз. Қолдарыңды сындырмас үшін оларға сүйенуге болмайды! Сіз жақын маңдағы қар үйіндісіне құлай аласыз. Конькимен жүгіруді үйренуге бірінші рет 8-10 минуттан артық уақыт берілмеуі керек, өйткені балалар стресстен тез шаршайды. Бұл әдетте отыруға деген ықыласпен немесе аяқтың шаршауына шағымданумен көрінеді. Сабақтың уақыты біртіндеп 20-30 минутқа дейін артады.
Коньки тебу кезінде баланың мұрнынан дем алып, тынысын ұстамауы үшін оның тыныс алуын қадағалау керек. ОТИТ, жедел респираторлық инфекциялармен ауыратын балаға ерекше назар аудару қажет, оған ауа температурасы +2-ден -80-ге дейін коньки тебуге рұқсат етіледі.
Наурыз мерекесі қазақ жерінде қалай тойланады?
21 наурыз – көктемгі күн мен түннің теңелу күні. Қытымыр аяз бен қара суықтың орнына көктемгі жайма-шуақ ауа райы орнап, мыңдаған шақырымды еңсерген құстар аяулы ұяларына қайтып оралатын, тіршілік атаулы жанданып, мұз құрсауында қалған өзен-көлдер еріп, қуаттана түсетін осынау берекелі маусым - түркі халықтарының ғасырлар бойы тойлап келе жатқан басты қуанышы - Наурыз мейрамы.
Парсы тілінен аударғандағы «наурыз» сөзі «жаңа күн» деген мағынаны береді. Әр елдің тілдік ерекшеліктеріне қарай, Наурыздың жазылуы мен айтылуы әрқалай: Новруз, Навруз, Нуруз, Невруз, Нооруз, тағысын тағы да.
Қазақ халқы, басқа да түркі халықтары секілді, Наурызды өзгерістер өзегі деп түсінген. Мейрамның қамын қамдау бірнеше апта бұрын қолға алынатын: барлығы ең өңді киім-кешегін дайындап, үй-жайын жақсартып, аула-қорасын реттеген. Әз Наурыз келген күннен қалың бұқара жиналып, ән шырқап, би билеп, мол дастархан жайылып, шат-шадыман той тойланған. Алғыр ақындардың айтысы, дала баласының күші мен айласы сарапқа салынған қазақша күрес алаңы, ақыл-сана сыналатын тоғызқұмалақ ойыны, тұлпарлардың бағы мен бабын байқатар бәйге (5-15 шақырымға созылатын ат жарысы) тойдың сәнін келтіріп, мәнін еселей түскен.
Наурызға жайылған дастархан да молшылығымен ерекшеленетін. Астан бұрын және кейін аруақтардың жанына медеу болар деген ниетпен дұға бағышталған. 7 түрлі дәмнен әзірленген наурыз көже – мерекелік дастарханның міндетті де басты тағамы ретінде ұсынылатын.
Ежелгі мерекенің заманауи сарында тойлануы: бүгінгінің Наурызы
Мәдениет және спорт министрлігінің мәліметінше, Наурыз мейрамын тойлау 14-23 наурыз аралығында 10 күнге созылады. Бұл кезең «Наурызнама» деп аталады.
Мейрамның басты қағидалары мен дәстүрлері қаз қалпында, еш өзгермеген. Ертедегідей, барша адамдар біріне бірі амандық, саулық, береке-бірлік тілейді. Қалалар мен ауылдарда көшелер мен саябақтарды тазалау жұмыстары жүргізіледі, көшеттер егіліп, абаттандыруға көп көңіл бөлінеді. Орталық алаңдарда қазақстандық өнердің жарқын жұлдыздары қатысатын керемет концерттер ұйымдастырылып, сән-салтанаты жарасқан киіз үйлер тігіліп, алтыбақан орнатылып, наурыз көже мен палау дайындаудан сайыстар өткізіледі. Ұлттық спорттық жарыстардың жеңімпаздары да көбіне көп Наурыз қарсаңында анықталады.
Батыстағы ағайын көне дәстүрлерді сақтай отырып, Наурызды ресми бекітілген мезгілден 2 апта бұрын тойлай бастайды.
Барлық ірі қалалардың аумағында этноауылдар бой көтереді. Мұнда барлық тұрғындары мен қонақтары таңнан бастап ыстық бауырсақтан дәм татып, тіл үйірер наурыз көжемен ауқаттанып алса болады. Киіз үйлердің төңірегінде қашан да қызыққа қанық шаралар ұйымдастырылып жатады: концерттер, театрландырылған қойылымдар, спорттық жарыстар мен түрлі жүлделер ойнатылатын сайыстар жетіп артылады. Келесі бір жерде сауданың қазаны қайнап жатқан қолөнершілер көрмесі мен ауылшаруашылық жәрмеңкелері жүріп жатады. Бұл тараптан көздің жауын алар ұлттық нақыштағы бұйымдар мен құрт, жент, май, сүзбе, ірімшік сияқты таптырмайтын тәтті-дәмдіні сатып алуға мүмкіндік көп.
Тәуелсіз елімізде ұлу жылы енді туып келеді. Жыл басы 22 наурыз құт-береке әкелсін.
Ерекше білім беру қажеттілігі бар
балалармен жұмыс түрлері
Мақсаты:
Ерекше білім беруді қажет ететін балалар және оларға қолдау көрсете отырып,оларға педагогикалық-психологиялық,жеке жұмыс түзету жұмыстарын жүргізу.
Міндеті:
Ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларға білім беру бағдарламалары бойынша түзеу,жеке жүмыс жасауды іске асыру.
Баланың жеке ерекшелігін ескере отырып,құрылған,бейімделген білім беру.Баланың психофизикалық дамуына,білім берудің қажетті деңгейі мен сапасын жүзіге асыру.Балаға ілтипатпен,ізгі тілектестікпен қарау,оның жағымды қасиеттеріне сүйену,оның адамгершілік күшіне,потенциалды мүмкіндіктеріне сену.
Психолог:Ахмет Г.Ж
Логопед:Жумабекова М.Т
Саусақ жаттығулары.
/public/files/2025/4/7/070425_182124_photo5449562605652930760y.jpg
Тыныс алу жаттығулары логопед
/public/files/2025/4/7/070425_182249_photo5449562605652930764y.jpg
Ата-аналарға кеңес логопед пен психолог.
/public/files/2025/4/7/070425_182452_photo5449562605652930769y.jpg
Артикуляциялық жаттығулар
/public/files/2025/4/7/070425_182610_photo5449562605652930778y.jpg